Dobra vijest za građane Hrvatske – Europska Komisija je prihvatila prijedlog Ministarstva gospodarstva da se zabrana ugradnje turboplinskih bojlera izuzme iz primjene Uredbe te će se krajem tjedna raspravljati o izmjeni Uredbe.
Radna skupina Europske komisije koja preispituje Uredbu o ekodizajnu kojom je u EU od 2015. zabranjena ugradnja turboplinskih bojlera prihvatila je prijedlog hrvatskog ministarstva gospodarstva da se sporni bojleri izuzmu iz primjene Uredbe, piše Večernji list. Sljedeći sastanak Radne skupine je na rasporedu krajem ovog tjedna i na njemu će se raspravljati o prijedlogu Ministarstva gospodarstva.
Uredba iz 2015.
Podsjetimo, od 2015. godine je obavezna ugradnja kondenzacijskih, energetski učinkovitijih bojlera u sve zgrade i kuće novogradnje na plin. Potrošačima je onemogućena i kupovina rezervih dijelova za svoje dotrajale turbobojlere te su ovom Uredbom prisiljeni zamjenjivati ih kondenzacijskim uređajima.
Kondenzacijski uređaji su skuplji nekoliko tisuća kuna u odnosu na turbobojelre, no učinkovitiji i štedljiviji i dugoročno predstavljaju bolje rješenje. No, problem nastaje kod primjene ove Uredbe u stambenim zgradama. Naime, zamjena turbobojlera kondenzacijskim zahtijeva preinake na dimovodnim sustavima, što znači da bi se cjelokupni dimovodni sustav u zgradi trebao prilagoditi kondenzacijskim bojlerima, a samim time bi i stanari koji imaju još uvijek valjane turbobojlere trebali prihvatiti novo, skupo rješenje (svi bojleri na vertikali bi u tom slučaju trebali biti kondenzacijski).
Novi kondenzacijski uređaj košta destak tisuća kuna, još minimalno toliko je potrebno da se dimovodni sustav prilagodi njima i za stanare koji imaju turbobojlere koji normalno rade to je uistinu velik i nepotreban trošak.
Prijedlog Ministarstva gospodarstva
Radna skupina Europske komisije prihvatila je hrvatski prijedlog da se i dalje dopusti prodaja turboplinskih bojlera, ali samo kao zamjena postojećih. Postoji i opcija subvencioniranja prelaska na kondenzacijske uređaje.
Problem cijele Europe
Dubravko Duvančić iz Udruženja opskrbljivača i distributera plinom HGK i rukovoditelj Službe tehničke podrške Gradske plinare Zagreb kaže da u Hrvatskoj ima 75.000 turbobojlera spojenih na LAF dimnjake te da su oni ugrađivani od 2000. do 2015. Ističe da je trošak sanacije dimnjaka i ugradnje novog kondenzacijskog bojlera po jednom stanu između 15.000 i 20.000 kuna.
Osim Hrvatske, problem s turbobojlerima Radnoj je skupini EK prijavila i Njemačka, u kojoj je 300.000 takvih bojlera spojeno na LAF dimnjake. No još je nepoznato koliko je turbobojlera u drugim članicama EU. Duvančić pak vjeruje da će se Hrvatska uspjeti izboriti za izuzeće jer su se, među ostalim, i Nijemci uključili u cijelu priču – piše Večernji list.