Svaki sustav zahtijeva određenu brigu i održavanje, ovisno o uvjetima rada, načinu izvedbe i samim komponentama. Izuzetak nisu sustavi grijanja, dapače, zbog svoje kompleksnosti, bitne stavke u budgetu i važnosti za kućanstva te potencijalne opasnosti i komplikacija koje nose, sustavi grijanja moraju se redovito kontrolirati i održavati. Kako su plinski kotlovi, popularno zvani „bojleri“, jedna od najvažnijih kompenenti grijanja danas, nije čudno da je jedno od najčešćih pitanja koje nam kupci i klijenti postavljaju “Koliko često je potrebno servisirati plinski bojler?”.
Najjednostavnije rečeno - Plinski bojler je potrebno servisirati jednom godišnje, novije modele jednom u dvije godine, a preporuka je svake dvije do tri godine napraviti „veliki servis“. Kod svakog bojlera proizvođač je naznačio servisne intervale i uputno je držati se istih.
Iako godinama mogu naizgled raditi bez greške, bojlere je potrebno servisirati svake godine. Redovno pregledavanje i održavanje plinskih bojlera jamči dugotrajniji i sigurniji rad uređaja te bolju potrošnju energenta. Nečistoća, prašina i kamenac koji se taloži na unutarnjim stijenkama uzrokuju loše sagorijevanje i gubitak energije te povećanu potrošnju plina, a iskustva pokazuju da se bojleri koji se ne servisiraju redovito češće kvare. Uz to, mnogi proizvođači zahtijevaju redovito održavanje uređaja od strane ovlaštenog servisa ukoliko želite zadržati njihovo jamstvo.
Osim produljenja vijeka trajanja i optimalnog rada bojlera, redovito servisiranje je nužno i zbog sigurnosnih razloga. U Hrvatskoj je u upotrebi i dalje veliki broj atmosferskih bojlera kod kojih postoji opasnost od ispuštanja plinova natrag u prostor u kojem se bojler nalazi, što posljedično može dovesti do trovanja ugljučnim-monoksidom.
Razlikujemo dvije vrste uobičajenih servisa bojlera – mali i veliki servis.
Mali servis, ili „mehanički servis“ bojlera potrebno je napraviti jednom godišnje, ili jednom u dvije godine kod novijih modela bojlera, dok je veliki servis bojlera („kemijski servis“) preporučljivo napraviti jednom u dvije do tri godine. Idealno bi bilo naizmjenično svake godine raditi mali pa veliki servis.
Mehanički servis plinskog kotla, znan i kao „mali servis“ uključuje:
Veliki servis bojlera, ili „kemijski servis“, podrazumijeva čiščenje bojlera od kamenca te ova usluga uključuje:
Čišćenje elektroda, plamenika, primarnog plamenika od čađe, ventilatora
Čišćenje od mehaničke prljavštine
Kontrola expanzivne posude
Čišćenje od kamenca primarnog i sekundarnog izmjenjivača
Provjera i podešavanje uređaja
Kod kondenzacijskog bojlera dodatno se vrši mjerenje i analiza emisije dimnih plinova
Najbolje vrijeme za servis bojlera je rana jesen, nakon “ljetne stanke” i prije nego počne svakodnevno raditi. Najgori scenarij je čekati početak sezone grijanja jer tada kvar može značiti prestanak grijanja domaćinstva za vrijeme hladnih dana. Uz to, u kasnu jesen i u zimskim periodima serviseri su zbog hitnih intervencija najzaposleniji i postoji mogućnost da neće moći u istom danu doći na teren i otkloniti kvar.
Trebate li servis bojlera ili ovlašteno puštanje u pogon bojlera na području Vukovarsko-srijemske županije, obratite nam se s povjerenjem. Tvrtka Regulator Vinkovci vodeća je tvrtka na svom području poslovanja u županiji s iskustvom od gotovo 30 godina te stručnim i obrazovanim serviserima!
Adresa poslovnice: Ulica Bana Josipa Jelačića 13, 32100 Vinkovci
Tel: 032 338 282
E-mail: webshop@regulator.hr